Mentaal welzijn sluit aan bij wat het belangrijkste is in het leven: floreren, gelukkig zijn, veerkrachtig zijn. Wat scheelt er met de samenleving dat dit geen normaliteit is?
Leren sturen zonder te controleren, dat is voor iedereen in het Westen een grote uitdaging. Of beter gezegd: controleren door te volgen wat er wil gebeuren.
Het zijn vrouwen die vinden dat het vorkmodel met zijn rechte pijlen nogal mannelijk is. Misschien wel, maar de essentie van een model is het idee en niet de vorm.
Met welke vragen kunnen je binnen een gesprek de andere helpen zich bewust te worden van zijn systemische plek in het geheel? Een spel met kaarten helpt je.
Tussen theorie, wetenschap en mentale modellen enerzijds en de praktijk anderzijds, is er een brug nodig. Denkers en doeners hebben verbinding nodig via het hart - persoonlijke ontwikkeling.
De Plek der Moete is de plek waar je je idealen en hoogste waarden niet wil loslaten. Je leert er veel. Maar kun je er ook floreren? Of is 'in beweging blijven' al mooi?
Je onzeker voelen, pak je het best aan via persoonlijke ontwikkeling. Maar bedenk dat sommige zekerheden gevaarlijk zijn. Op een hoger niveau onzekerheid omarmen, wat betekent dat?